pátek 29. června 2012

Milá Maruško,

v neděli ti byl jeden rok. Přesně rok ode dne, kdy jsem ráno odjela na kontrolu do porodnice, abych tam už trochu nečekaně zůstala a večer jsem poprvé viděla tvou (tehdy) černou kštici. Za ten rok jsi mi toho hodně dala a já ani nevím, jak ti poděkovat. Jsi nejúžasnější holčička na světě!

Vyrostl z tebe velký mazel. Nejraději by ses pořád chovala, šťastná jsi na klíně s knížkou nebo v náručí, když ti ukazuju fotky na stěnách nebo naši americkou nástěnku. Po nemocnici jsi měla období, kdys vůbec nechtěla z náruče. To už se naštěstí trochu upravilo, ale stejně si umíš o pochování říct pěkně důrazně. V deseti měsících jsi nelezla po čtyřech, ale cvičit jsem s tebou odmítla. Dnes je ti rok a po čtyřech nelezeš pořád, zato se úžasně rychle plazíš po břiše, musíš, abys dohonila Bětušku, která kolem tebe lozí jako splašená. Naučila ses sednout si, používáš k tomu dost nevídanou roznožku, ale jde ti to krásně. Sednutí je pro tebe velký pokrok, protože si může pohodlně prohlížet knížky a nejsi na nikom závislá.

Krásně komunikuješ, ukazuješ "Jak jsi veliká", "Humpty Dumpty" a jiné ptákoviny, které tě učíme. Když jsi mezi svými, dokážeš se nádherně smát, užívat si, jsi prostě k sežrání. Před cizími lidmi jsi ale opatrná a raději se chováš u mámy nebo nejlépe u babičky, tu miluješ. Nejraději si prohlížíš knížky s odklápěcími okénky, tím se zabavíš na strašně dlouho.

Jsi dítě, kterému se musí dát prostor a čas, do ničeho nenutit, nikam nespěchat, nemáš to ráda. Je to velká zkouška pro mou trpělivost, ale slibuju ti, že se vždycky budu snažit něchat tě být takovou, jaká být potřebuješ a umíš, a nebudu se snažit, aby ses vešla do mých představ nebo do nějakých tabulek. Je to jeden z nejtěžších úkolů rodičovství, ale ty mi za to stojíš. Jsi vzácný host, který se ptá na cestu. Budu se vždy snažit ti ji ukázat, ale nikdy tě po ní nechci tlačit. Moc tě miluju.

Pusu

máma


1 komentář:

  1. ty jo...... napsané tak, že mi až hrkly slzy do očí... krásné Klárko, dojemné a pravdivé... ;-)

    a já věřím, že jsi tak úžasná máma, že všechny tyhle rodičovské zkoušky zmákneš levou zadní :-)

    OdpovědětVymazat